سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنشیر

 
 


شنشیر (SHONESHIR) در اصطلاح محلی به معنی شب نشینی است (شونشیر) . درشب نشینی علاوه برآن که سنت حسنه و پسندیده صله رحم انجام می شود ، محفلی است که در آن از هردری سخن به میان می آید .امروزه این سنت حسنه جای خودرابه احوال پرسی تلفنی وsmsداده است . کلمه شنشیر مارابربال خاطره هامی نشاند تابه گذشته های دورسفرکنیم و به پای نقالی بزرگترهای محفل شب نشینی بنشینیم.خاطره هایی که شاید هیچگاه تکرارنشود . برای مهمان شب نشینی لازم نبود صاحب خانه به زحمتی مضاعف بیفتد.یکرنگی وصفاوصمیمیت حاکم بودوفاصله هاآنقدرنزدیک بودکه کسی نیاز نداشت !! مبل استیل وتابلوفرشهای قیمتی وسرویسها و دکورهایش را به رخ دیگران بکشد .
A.aghaahmadi@yahoo.com

 

موضوعات

فرهنگی(25)

کارون(1)

اجتماعی(1)

اشک(1)

رمزوراز(1)

سرزمین(1)

طبیعت(1)

 
خروش حیدری
آوای ملکوتی میرزاجلیل
تعاونی تولیدی -توزیعی سبزروستای دیزان طالقان
[عناوین آرشیوشده]

مطالب اخیر

 
 

هدف ازیادرفته !! مروری برسرنوشت تعاونی تولید روستایی سبزروستای د





هدف ازیادرفته !! مروری برسرنوشت تعاونی تولید روستایی سبزروستای دیزان طالقان
درسوره مبارکه مائده انسانهابه همکاری(تعاونی ) برمحور برونیکوکاری دعوت شده وازهمکاری بامحوریت گناه ودشمنی برحذرداشته شده اند.
تعاونی تولید روستایی دیزان که دراین نوشتارازآن به عنوان "تعاونی "ازآن یاد می شود ، حدود سه سال پیش باهدف استفاده از ظرفیتهای طبیعی ونیروی انسانی روستای دیزان برای ایجاداشتغال دربخش تولید آغازبه کارکرد، باسرمایه های اندکی که قطره های یک دریارامی توانستند تشکیل دهند.
اما باگذشت این مدت حتی یک مجمع عمومی عادی تشکیل نشد تاازطرفی اعضاء ازبیلان فعالیتهای شرکت آگاه شده وثانیاًزمینه هایی برای ورود افرادجدید درترکیب هیأت مدیره تعاونی فراهم شود .
حال آنکه به موجب ماده 22اساسنامه هیأت مدیره موظف به برگزاری حداقل یک مجمع درطول سال وباگذشت حداکثر چهارماه ازسال مالی می باشد .معنای این ماده این است که هیأت مدیره می تواند درسال بیش ازیک مجمع داشته باشد.
تعاونی می تواند بااستفاده ازظرفیتهای قانونی ونیروی انسانی ماهروباتجربه که درروستاموجودند به یک تعاونی نمونه تبدیل شده وبه هدفهای بزرگی دست یابد.
اما سئوال این است که چرامسئولین هیأت مدیره ازبرگزاری مجمع دریغ ویاامتناع می ورزند؟وبازرسین شرکت درمقابل این کوتاهی وسهل انگاری هیأت مدیره سکوت کرده اند؟

دوشنبه 89/6/29 | پیام های دیگران ()

 

فراموش شده ام

مراکشت خاموشی لاله ها     دریغ ازفراموشی لاله ها

امروز فرهنگ ایثاروشهادت همانند دهه های 60و70داغ وپرحرارت نیست .به عبارتی ساده تر این فرهنگ به گونه ای رنگ باخته است .
وبیشتر سالی یک بار وبابرگزاری مراسمی ازپیشقراولان این فرهنگ یادمی شود. البته ماشهدارابه خاک سپردیم نه به یاد!!
اگر به یادسپزده بودیم ،در جامعه بوی خوش شهید وشهادت استشمام می شد.
امروز رنگهای متفاوتی جای رنگ سرخ راگرفته اند.
امروز شهید بانگاهش ودرتابلویی گردوغبارگرفته فریادمی زند فراموش شده ام " واگر ضمیری ملامت گرداشته باشیم درادامه ازماخواهدپرسید ،که چرافراموش شده ام ؟
 تا تاکنون در مزارشهداباصاحبان وولی نعمتان فرهنگ ایثاروازخودگذشتگی هم کلام شده ایم؟
آیاشده است دربهشت زهراودرکنارمزارشهداوبه دورازهیاهوی جامعه دردرونت فریادبزنی، آی اهالی غافله عشق وبصیرت به من نگاه کنید که به چه روزی افتاده ام؟
نمازهای غفیله ونافله وشب که پیش کش .حالاحتی نمازهای یومیه ام بی رغبت وسرداست .
آیاشده است درکنار مزارسرداران شهید خیبروطلایه وجفیروشلمچه وفکه و...بایستی وسرت راازخجالت بالانگیری ووعرق شرم برپیشانیت نشسته باشد ؟
 
 
 

دوشنبه 89/6/22 | پیام های دیگران ()

 
قالب وبلاگ